Cele szkolenia:
- zdobycie wiedzy na temat metody edukacyjnej wartości dodanej – narzędzia pozwalającego zmierzyć wkład szkoły w wyniki nauczania,
- zdobycie umiejętności obliczania EWD, interpretacji wyników pomiaru dydaktycznego i zastosowania w ocenie jakości kształcenia.
- zdobycie umiejętności wykorzystywania wyników EWD w planowaniu pracy własnej,
- rozwijanie umiejętności analizy jakości pracy szkoły i nauczycieli.
Adresaci szkolenia: dyrektorzy i nauczyciele gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych.
Program szkolenia:
- Czym jest edukacyjna wartość dodana? Jakie informacje można uzyskać przy stosowaniu EWD?
- Główne cele wprowadzenia EWD.
- Typy wskaźników EWD – wskaźniki jednoroczne i trzyletnie.
- Jak porównywać i interpretować wskaźniki EWD?
- Specyfika polskiego modelu EWD. Jak liczyć EWD w polskim modelu?
- Czym jest „kalkulator” EWD?
- Korzyści dla szkoły wynikające ze stosowania EWD.
- Możliwe zagrożenia związane ze stosowaniem EWD.
- Wskaźniki EWD czy średnia arytmetyczna wyniku egzaminu – co jest lepszą miarą efektywności kształcenia?
- Wskaźniki EWD przy planowaniu kierunków rozwoju szkoły.
Metody szkolenia: wykład, dyskusja, warsztaty – praca w zespołach.
Czas trwania: 3 godziny.
Cena: do uzgodnienia.
Kwalifikacje: certyfikat ukończenia szkolenia.
Termin: do uzgodnienia.