ADRESACI:
Studia przeznaczone są dla osób posiadających już przygotowanie pedagogiczne oraz kwalifikacje w zakresie wychowania przedszkolnego i nauczania w klasach 1-3 szkoły podstawowej.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem kształcenia w zakresie studiów jest przygotowanie nauczycieli do nauczania języka angielskiego w przedszkolach i klasach I-III szkoły podstawowej, w stopniu uwzględniającym możliwości poznawcze dzieci/uczniów.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
powinien zostać przygotowany do prowadzenia odrębnych zajęć edukacyjnych w przedszkolu oraz edukacji wczesnoszkolnej; także w zakresie działalności pozalekcyjnej (np. koła zainteresowań). Ponadto absolwent w ramach kształcenia zintegrowanego może włączać elementy języka angielskiego do zajęć opartych na różnorodnych dziedzinach wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nauczyciele uzyskają kompetencje pedagogiczno-metodyczne, oparte na wykorzystaniu wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w odniesieniu do nauczania-uczenia się języka angielskiego ( zasady, cele, treści, metody; w tym metoda zabawy, formy, środki dydaktyczne, planowanie pracy pedagogicznej, ocenianie postępów edukacyjnych dziecka/ucznia, rozwój zawodowy nauczyciela).
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie podania o przyjęcie na studia podyplomowe (do pobrania)
- złożenie kwestionariusza osobowego (do pobrania)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych ( potwierdzona za zgodność z oryginałem)
- złożenie kserokopii dowodu osobistego (potwierdzona za zgodność z oryginałem)
- znajomość języka angielskiego na poziomie A2/B1
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- metodyka nauczania języka angielskiego
- psychologiczno-pedagogiczne aspekty edukacji lingwistycznej dzieci
- dziecięca literatura anglojęzyczna
- podstawy fonetyki
- współczesne tendencje w edukacji
- gry i zabawy w edukacji lingwistycznej
CZAS TRWANIA STUDIÓW:
3 semestry, 410 godzin ( 350 godz. zajęć dydaktycznych w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym, 60 godz. praktyki w wybranej placówce oświatowej).
Kontakt: