Studia przeznaczone są dla nauczycieli posiadających przygotowanie pedagogiczne, lecz bez kwalifikacji do
pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie.
Ogólny cel kształcenia:
Studia dają uprawnienia do nauczania i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwoju psychoruchowego, przygotowują do pracy m.in. w szkołach ogólnodostępnych, w szkołach specjalnych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, szkołach integracyjnych, ośrodkach wczesnej diagnozy interwencji i ośrodkach szkolno-wychowawczych.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Powinien zostać przygotowany do pracy opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej z dzieckiem niepełnosprawnym
intelektualnie. Celem ogólnym programu kształcenia jest wyposażenie absolwenta w wiedzę i umiejętności:
• psychologiczno- pedagogiczne związane ze specyfiką pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie
• dydaktyczne, pozwalające na organizację i prowadzenie procesu kształcenia osób niepełnosprawnych intelektualnie
• profilaktyczne, budujące kompetencje do pracy zapobiegające negatywnym konsekwencjom niepełnosprawności
intelektualnej dzieci i młodzieży, które spójnie tworzą kompetencje zawodowe pedagoga specjalnego
w zakresie rehabilitacji i edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie podania o przyjęcie na studia podyplomowe (do pobrania)
- złożenie kwestionariusza osobowego (do pobrania)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona za zgodność z oryginałem)
- złożenie kserokopii dowodu osobistego (potwierdzona za zgodność z oryginałem)
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
• metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami
w nauce
• metodyka opieki i wychowania osób głębiej niepełnosprawnych intelektualnie
• metodyka nauczania i wychowania osób lekko niepełnosprawnych intelektualnie
• współczesne zagadnienia oligofrenopedagogiki (w tym relacja społeczna osób z niepełnosprawnością intelektualną
i praca z rodziną)
CZAS TRWANIA STUDIÓW:
3 semestry, 470 godzin (350 godz. zajęć dydaktycznych w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym, 120 godz. praktyki w wybranej placówce oświatowej).
Kontakt: